środa, 17 lipca 2013

CUKINIOWE PLACUSZKI

...czyli błyskawiczny obiad na dziś...

Uwielbiam cukinię:) A to jedzonko jest smaczne i proste. I nawet jeśli dziecio ma gorszy dzień, to da się obiad zrobić. Żeby nie przedłużać... poszłyśmy dziś na spacer...

...i wróciłyśmy z takimi oto zakupami:)

  • 1 większą cukinią
  • pęczkiem pietruszki
  • 2 jajkami (no dobra, jajek miałyśmy więcej, ale do jedzonka potrzebne nam były dwa)
  • mąką (u nas 3 łyżki, ale wszystko zależy od konsystencji - musimy móc swobodnie papkę nakładać na patelnie, ma przypominać placki ziemniaczane)
  • kostką białego sera
  • śmietaną 18%


...w domu już miałyśmy;)
  • olej kokosowy
  • pieprz kolorowy
  • sól himalajską
Jak zrobiłam? Jak mówiłam - szybciutko, bo Chrabąszczyca miała dzień z rodzaju tych bardziej marudnych.

  1. Cukinię starłam na tarce o grubych oczkach, posoliłam i odcisnęłam na sitku z nadmiaru soku.
  2. 1/2 pęczka natki posiekałam i wraz z cukinią wrzuciłam do miski. Dodałam dwa całe jajka, zagęściłam mąką i doprawiłam świeżo mielonym pieprzem i solą.
  3. Usmażyłam na złoty kolor na dobrze rozgrzanym oleju i zjedliśmy z twarożkiem wymieszanym ze śmietaną z niewielką ilością soli. :) 
To taka delikatniejsza wersja placków ziemniaczanych, w sam raz na lato. 

2 komentarze:

  1. Lubię cukinię w każdej postaci, no może prawie każdej, bo dżemu cukiniowego pewnie bym nie zjadła :P Ale placki zawsze. I to nieważne, czy ścierane na tarce, czy zwyczajne plasterkowane, cukinia jest dobra na wszystko :) Muszę spróbować z białym serkiem, bo tak jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie twarożek to podstawa jako dodatek do placków ziemniaczanych... a że placki cukiniowe są podobne...;)

      Usuń