poniedziałek, 6 lipca 2015

lemoniada ogórkowa

Ostatnio w upały u nas hitem była lemoniada pietruszkowa, ale człowiek potrzebuje odmiany. Więc powstała lemoniada ogórkowa, równie orzeźwiająca i szybka do zrobienia.

Ja robiłam w thermomixie, ale oczywiście da się i bez.

Składniki:

1 długi ogórek
2 cytryny
garść mięty i melisy
1 szklanka kostek lodu
600 ml wody
1 łyżka miodu

W wersji thermomix miksujemy lód, pokrojonego na kawałki ogórka, sok wyciśnięty z dwóch cytryn, melisę i mięte z łyżką miodu - 30s/obr.10. Po czym dolewamy wodę i jeszcze 10s/obr.10. I gotowe:)

W wersji  blendera (a mój blender sobie z lodem na pewno nie poradzi) - miksujemy wszystko prócz wody i lodu. Stopniowo do masy dolewamy wodę i miksujemy. Gdy wszystko gotowe - przelewamy do dzbanka i uzupełniamy lodem. I też jest dobre, nie ma to tamto:) Ewentualnie nie miksować, pokroić ogórka w kostkę i razem z listkami wrzucić do posłodzonej wody z sokiem cytrynowym. W lodówce schłodzić i dać czas, by naciągnęło z ogórków i ziółek smaku...a potem na stół z dodatkiem lodu:)

5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Upały się niby skończyły, ale warto się przy następnych skusić :)

      Usuń
  2. widziałam gdzieś w internecie zdjęcia, że niektórzy piją wodę w ogórkiem :D nie przekonuje mnie to, ale może warto spróbować. Lemoniada z pietruszką to też szalony pomysł jak dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Napój z ogórka (plus też inne składniki) podbił moje serce. Polecam też chłodzące napoje z ziołami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem czy odważę się spróbować, mam nadzieję, że tak. Na pewno jest zdrowa, pytanie tylko czy smakuje równie dobrze :D

    OdpowiedzUsuń